Przejdź do menu
Przejdź do ustawień dostepności
Przejdź do treści strony
-
- Druki/wnioski do pobrania
- Rejestracja auta, prawo jazdy, transport
- Umawianie wizyt do Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg
- Pozwolenia na budowę
- Jakość powietrza
- Apteki – dyżury
- Placówki medyczne
- Pozwolenie na sprowadzenie zwłok lub urny z zagranicy
- Sieć defibrylatorów
- Mapa Ewidencji Gruntów
- Nieodpłatna Pomoc Prawna i Nieodpłatne Poradnictwo Obywatelskie
- Ochrona i opieka nad zabytkami
- Projekty i Inwestycje
MENU
-
- Druki/wnioski do pobrania
- Rejestracja auta, prawo jazdy, transport
- Umawianie wizyt do Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg
- Pozwolenia na budowę
- Jakość powietrza
- Apteki – dyżury
- Placówki medyczne
- Pozwolenie na sprowadzenie zwłok lub urny z zagranicy
- Sieć defibrylatorów
- Mapa Ewidencji Gruntów
- Nieodpłatna Pomoc Prawna i Nieodpłatne Poradnictwo Obywatelskie
- Ochrona i opieka nad zabytkami
- Projekty i Inwestycje
Strona główna / Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg / Rejestracja pojazdów / Pierwsza rejestracja pojazdu nowego zakupionego na terenie RP
Pierwsza rejestracja pojazdu nowego zakupionego na terenie RP
Formularz do pobrania
Wniosek do rejestrację pojazdu
Forma złożenia wniosku
- elektronicznie przez stronę esp.pwpw.pl
- osobiście w Wydziale – umawiając się wcześniej na wizytę pod nr tel. 58 767 35 30 lub 58 767 35 36.
Wymagane dokumenty
- wypełniony formularz wniosku
- dowód własności pojazdu (faktura VAT potwierdzająca nabycie pojazdu),
- świadectwo zgodności WE albo świadectwo zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu,
- w przypadku pojazdu wprowadzonego na terytorium Polski przed 01.01.2016 r. oświadczenia o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów lub oświadczenie na fakturze zakupu pojazdu,
- dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej i jest rejestrowany po raz pierwszy,
- dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju albo dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy na terytorium kraju albo zaświadczenie stwierdzające zwolnienie od akcyzy,
- pełnomocnictwo.
- dodatkowo dokument do wglądu określający tożsamość.
Opłaty
- samochód osobowy lub ciężarowy 160,00 zł,
- motocykl, ciągnik rolniczy, przyczepa lub naczepa 120,00 zł,
- motorower 110,00 zł.
Wpłaty można dokonywać na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub z wykorzystaniem terminali płatniczych znajdujących się na stanowiskach obsługi w urzędzie.
Termin i sposób załatwienia
Niezwłocznie na stanowisku obsługi klient otrzymuje pozwolenie czasowe (ważne 30 dni) i tablice rejestracyjne. Dowód rejestracyjny wydawany jest po wyprodukowaniu i przesłaniu go przez PWPW S.A. w Warszawie do Starostwa Powiatowego.