Przejdź do menu
Przejdź do ustawień dostepności
Przejdź do treści strony
Rejestracja pojazdów
Umawianie wizyty do rejestracji https://rezerwacje.powiatstarogard.pl/ lub 58 767 35 36 w godz. 8.00 – 15.00.
Odbiór dowodu rejestracyjnego nr tel. 58 767 35 29 w godz. 8.00 – 15.00.
Wnioski o rejestrację pojazdu oraz dotyczące innych sprawy z zakresu rejestracji można składać również za pomocą skrzynki podawczej Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych www.esp.pwpw.pl
Pomoc w wypełnieniu elektronicznych wniosków znajdą Państwo TUTAJ.
Po elektronicznym złożeniu wniosku o rejestrację pojazdu klient zostanie telefonicznie umówiony na wizytę celem przedstawienia oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic rejestracyjnych.
Pamiętajmy, że dokumenty do rejestracji muszą być w oryginale.
Jeżeli rejestracji dokonuje inna osoba, nie będąca właścicielem pojazdu, do dokumentów do rejestracji należy przedłożyć pełnomocnictwo od właściciela. W przypadku gdy jest dwóch właścicieli, a przychodzi zarejestrować pojazd tylko jeden z nich, również konieczne jest upoważnienie od drugiego ze współwłaścicieli. Druk pełnomocnictwa znajdą Państwo TUTAJ.
Opłaty związane z rejestracją mogą Państwo uiścić w urzędzie przy użyciu terminali płatniczych bądź przelewem na podane niżej konta.
- Nr konta do opłat komunikacyjnych Bank Millennium 70 1160 2202 0000 0005 5030 0817 (w tytule przelewu proszę wpisać nr VIN lub nr rejestracyjny pojazdu)
- Nr konta do opłaty skarbowej (za pełnomocnictwo) na konto Urzędu Miasta Starogard Gdański nr 94 8340 0001 0001 1400 2000 0001 (w tytule przelewu proszę wpisać nr VIN lub nr rejestracyjny pojazdu)
Tabela opłat znajduje się TUTAJ
WAŻNE ZMIANY PRZEPISÓW DLA WŁAŚCICIELI POJAZDÓW
Od 31 stycznia 2022 r. będzie można zachować dotychczasowy numer rejestracyjny pojazdu oraz nastąpi rozszerzenie katalogu pojazdów wycofanych czasowo z ruchu o samochody osobowe.
Dotychczasowy numer rejestracyjny
Od 31 stycznia zacznie obowiązywać znowelizowany art. 73 ustawy Prawo o ruchu drogowym na podstawie którego, nabywcy będą mogli wnioskować o zachowanie dotychczasowego numeru rejestracyjnego, w tym tablic (tablicy) rejestracyjnych.
Zachowanie numeru rejestracyjnego dotyczyć będzie wyłącznie pojazdów, które były już zarejestrowane na terytorium Polski. Warunkiem zachowania tablic rejestracyjnych jest ich czytelność. Jeśli będą one porysowane, pogięte lub wyblakłe, a przez to nie będzie można odczytać znajdujących się na nich danych, wniosek o zachowanie tablic może zostać odrzucony. Ponadto tablice muszą być zgodne z przepisami wydanymi na podstawie art. 76 ust. 1 pkt. 1 lit. a. ustawy Prawo o ruchu drogowym. Możliwość zachowania tablic rejestracyjnych nie będzie więc dotyczyła tzw. czarnych tablic rejestracyjnych oraz białych z flagą PL. W przypadku, niespełnienia tych warunków, konieczne będzie przerejestrowanie i wydanie nowych numerów.
Jeśli klient zdecyduje się pozostać przy dotychczasowej rejestracji będzie mógł zaoszczędzić od 30 zł – w przypadku tablicy dla motoroweru, do 80 zł – w przypadku tablic samochodowych.
Pozostawienie dotychczasowego numeru rejestracyjnego nie będzie obowiązkowe. Kierowcy, którzy mimo możliwości zachowania starych tablic rejestracyjnych, zechcą je wymienić wraz z numerem rejestracyjnym, będą mieli do tego prawo.
Informacja z Ministerstwa Infrastruktury
Czasowe wycofanie z ruchu samochodu osobowego
Od 31 stycznia 2022 r. rozszerzony zostanie również katalog pojazdów, które będzie można czasowo wycofać z ruchu.
Właściciel pojazdu lub określony podmiot, składając wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu, będą jednocześnie oświadczali (pod rygorem odpowiedzialności karnej), że pojazd ten wymaga wykonania naprawy w związku z uszkodzeniem zasadniczych elementów nośnych konstrukcji w określonych przypadkach lub w przypadku wystąpienia szkody istotnej. Samochód osobowy będzie mógł być czasowo wycofany z ruchu na okres od 3 do 12 miesięcy bez możliwości przedłużenia tego okresu i nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia, w którym upłynął okres czasowego wycofania określony w ostatniej decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu.
Decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu właściciel otrzymuje po uiszczeniu opłaty. Do depozytu w urzędzie zostaje przekazany dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne.
Wysokość opłat związanych z wycofaniem pojazdu z ruchu zależy od okresu, na jaki auto zostanie wycofane.
Przywrócenie do ruchu będzie wiązało się przeprowadzeniem dodatkowego badania technicznego pojazdu po naprawie.
Numery telefonów do Wydziału:
58 767 35 36 – umawianie wizyt na rejestrację pojazdów,
58 767 35 29 – odbiór dowodu rejestracyjnego,
58 767 35 27 – prawa jazdy,
58 767 35 91 – transport i drogi.
Wnioski o rejestrację pojazdu bądź o nabycie lub zbycie pojazdu można też składać elektronicznie za pomocą skrzynki podawczej PWPW pod adresem www.esp.pwpw.pl.
Terminy na zarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z UE oraz zgłoszenie sprzedaży lub zakupu pojazdu zarejestrowanego na terytorium RP
Terminy na pierwszą rejestrację pojazdu sprowadzonego z krajów UE oraz zawiadomienie o nabyciu/zbyciu wynoszą 30 dni.
Niewykonanie przez właściciela obowiązku zgłoszenia zbycia, nabycia pojazdu zarejestrowanego na terytorium RP lub rejestracji pojazdu sprowadzonego do Polski z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej w ustawowym terminie, spowoduje nałożenie kary finansowej w wysokości od 200 do 1000 zł.
Koniec z wymianą dowodu rejestracyjnego, kiedy skończy się miejsce na pieczątki
W sytuacji, w której w dotychczasowym dowodzie rejestracyjnym wypełnione zostały wszystkie rubryki przeznaczone do wpisania terminu następnego badania technicznego, nie trzeba już wymieniać dowodu rejestracyjnego pojazdu. Takie rozwiązanie to znaczna oszczędność czasu i pieniędzy dla właścicieli pojazdów. Nowe rozwiązanie obowiązuje od 4 grudnia 2020 r.