Przejdź do menu

Przejdź do ustawień dostepności

Przejdź do treści strony

Rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy

Formularz do pobrania

Wniosek do rejestrację pojazdu

Termin złożenia wniosku

Właściciel pojazdu na złożenie wniosku o rejestrację ma 30 dni od dnia:

  1. dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej;
  2. sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

Sposób umówienia na wizytę

  • elektronicznie przez stronę esp.pwpw.pl
  • elektronicznie przez kalendarz wizyt
  • telefonicznie pod nr tel. 58 767 35 36
  • osobiście w Wydziale – w pokoju 021.

 

Wymagane dokumenty

  1. wypełniony formularz wniosku,
  2. dowód własności pojazdu ( np. umowa, faktura),
  3. dowód rejestracyjny jeżeli pojazd był zarejestrowany,
  4. dowód odprawy celnej przewozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim UE i jest rejestrowany po raz pierwszy,
  5. dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju albo dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy,
  6. tłumaczenie dokumentów wydanych w języku obcym przez tłumacza przysięgłego,
  7. świadectwo zgodności WE albo świadectwo zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu,
  8. w przypadku pojazdu sprowadzonego po dniu 31.12.2019 nabywca dołącza dowód własności pojazdu z adnotacją potwierdzającą datę sprowadzenia pojazdu, albo oświadczenie o dacie sprowadzenia,
  9. tablice rejestracyjne, albo stosowne oświadczenie o ich braku,
  10. zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego,
  11. pełnomocnictwo,
  12. dodatkowo dokument do wglądu potwierdzając tożsamość.

Opłaty

  • samochód osobowy lub ciężarowy 160,00 zł,
  • motocykl 120,00 zł,
  • ciągnik rolniczy, przyczepa lub naczepa 120,00 zł,
  • motorower 110,00 zł.

Wpłaty można dokonywać na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub z wykorzystaniem terminali płatniczych znajdujących się na stanowiskach obsługi w urzędzie.

 

Termin i sposób załatwienia

Niezwłocznie na stanowisku obsługi  klient otrzymuje pozwolenie czasowe (ważne 30 dni) i tablice rejestracyjne. Dowód rejestracyjny wydawany jest po wyprodukowaniu i przesłaniu go przez PWPW S.A. w Warszawie do Starostwa Powiatowego.

Kary administracyjne

W przypadku niedopełnienia lub nieterminowego dopełnienia obowiązków, właściciel pojazdu będzie podlegał karze zgodnie z ustawowymi stawkami:

  • za niezłożenie wniosku o rejestrację – 500
  • za niezłożenie wniosku o rejestrację w terminie 180 dni – 1.000 zł
  • za niezłożenie wniosku o rejestrację przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami – 1.000 zł
  • za niezłożenie wniosku o rejestrację przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami w terminie 180 dni – 2.000 zł.

Informacje dodatkowe dla klienta

Rejestracji pojazdu dokonuje organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce stałego zamieszkania (siedziby) lub czasowego zamieszkania  właściciela pojazdu.