Przejdź do menu
Przejdź do ustawień dostepności
Przejdź do treści strony
-
- Druki/wnioski do pobrania
- Rejestracja auta, prawo jazdy, transport
- Umawianie wizyt do Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg
- Pozwolenia na budowę
- Jakość powietrza
- Apteki – dyżury
- Placówki medyczne
- Pozwolenie na sprowadzenie zwłok lub urny z zagranicy
- Sieć defibrylatorów
- Mapa Ewidencji Gruntów
- Nieodpłatna Pomoc Prawna i Nieodpłatne Poradnictwo Obywatelskie
- Ochrona i opieka nad zabytkami
- Projekty i Inwestycje
-
- Druki/wnioski do pobrania
- Rejestracja auta, prawo jazdy, transport
- Umawianie wizyt do Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg
- Pozwolenia na budowę
- Jakość powietrza
- Apteki – dyżury
- Placówki medyczne
- Pozwolenie na sprowadzenie zwłok lub urny z zagranicy
- Sieć defibrylatorów
- Mapa Ewidencji Gruntów
- Nieodpłatna Pomoc Prawna i Nieodpłatne Poradnictwo Obywatelskie
- Ochrona i opieka nad zabytkami
- Projekty i Inwestycje
Strona główna / Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg / Rejestracja pojazdów / Wyrejestrowanie – kasacja pojazdu
Wyrejestrowanie – kasacja pojazdu
Formularz do pobrania
Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu
Forma złożenia wniosku
- elektronicznie przez stronę esp.pwpw.pl
- osobiście w Wydziale – umawiając się wcześniej na wizytę pod nr tel. 58 767 35 30 lub 58 767 35 36
- pocztą tradycyjną,
- poprzez złożenie dokumentów na punkcie informacyjnym Starostwa Powiatowego.
Wymagane dokumenty
- wypełniony formularz wniosku,
- zaświadczenie o demontażu pojazdu lub zaświadczenie o przyjęciu niekompletnego pojazdu bądź równoważny dokument wydany innym państwie wraz z tłumaczeniem.
- dowód rejestracyjny,
- tablice rejestracyjne,
- dodatkowa tablica rejestracyjna wydana do oznaczenia bagażnika zakrywającego tylną tablicę rejestracyjną (jeżeli była wydana),
- jeżeli dane wnioskodawcy nie są zgodne z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym, do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające prawo własności pojazdu (ciągłość umów w oryginale),
- potwierdzenie dokonania opłaty, jeżeli właściciel opłacił wcześniej za wyrejestrowanie,
- jeżeli wyrejestrowania dokonuje inna osoba, nie będąca właścicielem pojazdu, do dokumentów do wyrejestrowania proszę załączyć upoważnienie od właściciela. W przypadku, gdy jest dwóch właścicieli pojazdu, a przychodzi jeden z nich, potrzebne jest upoważnienie od drugiego.
Opłata skarbowa
- od decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu – 10 zł
Wpłaty można dokonywać na konto Urzędu Miasta Starogard Gdański nr 94 8340 0001 0001 1400 2000 0001 (w tytule przelewu proszę wpisać nr VIN lub nr rejestracyjny pojazdu) lub z wykorzystaniem terminali płatniczych znajdujących się na stanowiskach obsługi w urzędzie.
Termin i sposób załatwienia
W przypadku osobistego załatwienia sprawy klient niezwłocznie na stanowisku obsługi otrzymuje decyzję o wyrejestrowaniu pojazdu. W przypadku złożenia dokumentów pocztą lub na punkcie informacyjnym termin na załatwienie spawy wynosi 30 dni od chwili złożenia wszystkich dokumentów wymaganych do wyrejestrowania pojazdu. Decyzja o wyrejestrowaniu odsyłana jest drogą pocztową.
Informację dodatkowe dla klienta
Wszystkie dokumenty wymagane do wyrejestrowania pojazdu należy przedłożyć w oryginale.
Pojazd podlega wyrejestrowaniu ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu.