Przejdź do menu

Przejdź do ustawień dostepności

Przejdź do treści strony

Wtórnik i wymiana prawa jazdy (zmiana adresu, nazwiska)

Formularz do pobrania

Wniosek o wydanie prawa jazdy

 

Wymagane dokumenty

  1. wypełniony formularz wniosku,
  2. kolorowe i aktualne zdjęcie o wym. 3,5 x 4,5 cm (jak do dowodu osobistego i paszportu)
  3. prawo jazdy wraz z kserokopią,
  4. w przypadku zagubienia prawa jazdy – oświadczenie o utracie dokumentu,
  5. dowód osobisty lub paszport,
  6. opłata w wysokości 100 zł,
  7. pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika.

 

Opłaty

Opłatę można dokonać na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub z wykorzystaniem terminali płatniczych znajdujących się na stanowiskach obsługi w urzędzie.

Termin i sposób załatwienia

Do 30 dni od daty złożenia wniosku o wydanie prawa jazdy.

Prawa jazdy produkowane są w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie – czas oczekiwania na zamówione prawo jazdy wynosi około dwóch tygodni.

Informacje dodatkowe dla klientów

Wydanie nowego dokumentu następuje pod warunkiem zwrotu dokumentu wymagającego zmiany danych, a w przypadku wydania wtórnika (zniszczony) zwrotu zniszczonego dokumentu.