Przejdź do menu
Przejdź do ustawień dostepności
Przejdź do treści strony
-
- Druki/wnioski do pobrania
- Rejestracja auta, prawo jazdy, transport
- Umawianie wizyt do Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg
- Pozwolenia na budowę
- Jakość powietrza
- Apteki – dyżury
- Placówki medyczne
- Pozwolenie na sprowadzenie zwłok lub urny z zagranicy
- Sieć defibrylatorów
- Mapa Ewidencji Gruntów
- Nieodpłatna Pomoc Prawna i Nieodpłatne Poradnictwo Obywatelskie
- Ochrona i opieka nad zabytkami
- Projekty i Inwestycje
-
- Druki/wnioski do pobrania
- Rejestracja auta, prawo jazdy, transport
- Umawianie wizyt do Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg
- Pozwolenia na budowę
- Jakość powietrza
- Apteki – dyżury
- Placówki medyczne
- Pozwolenie na sprowadzenie zwłok lub urny z zagranicy
- Sieć defibrylatorów
- Mapa Ewidencji Gruntów
- Nieodpłatna Pomoc Prawna i Nieodpłatne Poradnictwo Obywatelskie
- Ochrona i opieka nad zabytkami
- Projekty i Inwestycje
Strona główna / Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW
Sabina Pacholska-Rak
Kościuszki 17
83-200 Starogard Gd.
starostwo@powiatstarogard.pl
Godziny przyjmowania konsumentów
od poniedziałku do piątku 8:00 – 11:00
Wnioski można składać w godzinach pracy urzędu
Kontakt:
tel (58) 767 35 00
(58) 767 35 81
Komu udziela porad Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- wyłącznie Konsumentom, czyli osobom fizycznym, które dokonały z przedsiębiorcą czynność prawną (zawarły umowę) niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 22 [1] kodeksu cywilnego)
- wyłącznie mieszkańcom Powiatu Starogardzkiego;
Do zadań Rzecznika należy m.in.:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumenckich,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumenckich,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- udzielanie obywatelom także w innych formach pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumenta.
Interwencje Rzecznika w konkretnej sprawie podejmowane są wyłącznie po wyczerpaniu przez konsumenta toku postępowania narzuconego mu przez ustawę lub umowę. Rzecznik występuje do przedsiębiorców w sprawach, w których dostrzega naruszenie interesu konsumenta, a przy tym szansę na polubowne rozstrzygnięcie sporu.
- Konsumenci mogą liczyć na wystąpienie ze strony Rzecznika po samodzielnym wyczerpaniu drogi reklamacyjnej, przy czym osobom potrzebującym takiego wsparcia,
- Rzecznik może pomóc również w sporządzeniu reklamacji, odstąpienia od umowy czy innego pisma.
- Działania Rzecznika zmierzają do polubownego zakończenia sporów. Rzecznik nie może rozstrzygać sporów w sposób wiążący dla stron.
- Rzecznik nie jest rzeczoznawcą ani nie dysponuje wiedzą specjalistyczą z zakresu funkcjonowania poszczególnych towarów i urządzeń. Listę rzeczoznawców prowadzi Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gdańsku, można ją znaleźć pod tym adresem. https://www.ihgd.pl/
Rzecznik nie może:
- rozstrzygać sporów między konsumentami a przedsiębiorcami,
- nakładać kar pieniężnych,
- wydawać nakazów lub zakazów wobec przedsiębiorców.
Mieszkańcy Powiatu Starogardzkiego mogą bezpłatnie zasięgnąć porady i informacji w sprawach konsumenckich osobiście, telefonicznie bądź skorzystać z platformy e-puap.
Zgłaszając się po poradę przynieś ze sobą wszystkie dokumenty istotne dla sprawy (np. dowód zakupu, umowę, regulamin, złożone reklamacje, prowadzoną z przedsiębiorcą korespondencję, itp.).