Przejdź do menu
Przejdź do ustawień dostepności
Przejdź do treści strony
Wydział Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej
ul. Kościuszki 17, 83-200 Starogard Gdański
Naczelnik Wydziału
Jarosław Badziąg
e-mail: Jarosław.Badziag@powiatstarogard.pl
tel. 58 7673521
parter, pok. 02
Zastępca Naczelnika Wydziału
Piotr Szulc
e-mail: Piotr.Szulc@powiatstarogard.pl
tel. 58 7673524
parter, pok. 06
Wydział Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej
tel. 58 7673520, 58 7673522, 58 7673523
Wydział Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej zapewnia obsługę w zakresie sprawowania administracji architektoniczno-budowlanej, realizacji zadań wynikających z ustawy o własności lokali i rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie dodatków mieszkaniowych, realizuje zadania i wypełnia kompetencje wynikające z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
Pomieszczenia Wydziału są zlokalizowane na parterze budynku Starostwa przy ul. Kościuszki 17, pokoje 02 – 06.
Do podstawowych zadań Wydziału Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej należy:
- Wydawanie pozwoleń na budowę wraz z zatwierdzeniem projektu budowlanego.
- Przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywania robót budowlanych nieobjętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę.
- Udzielanie bądź odmawianie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych.
- Nakładanie obowiązków ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienia nadzoru autorskiego.
- Przyjmowanie zgłoszeń informujących o zamiarze rozbiórki obiektu budowlanego nieobjętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia.
- Uchylanie pozwoleń na budowę w przypadku samowolnego, istotnego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego lub naruszenia innych warunków pozwolenia na budowę.
- Stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę.
- Wydanie decyzji o pozwoleniu na wznowienie budowy w przypadku gdy decyzja pozwolenia na budowę wygasła albo gdy stwierdzono nieważność albo uchylono decyzję o pozwoleniu na budowę.
- Przenoszenie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innej osoby.
- Przygotowanie i wydawanie dziennika budowy lub rozbiórki za zwrotem kosztów związanych z jego przygotowaniem.
- Przyjmowanie zgłoszeń informujących o zamiarze dokonania zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części.
- Prowadzenie w formie elektronicznej rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszeń wymagających sporządzenia projektu budowlanego, do którego dane wprowadza się i przesyła drogą elektroniczną do organu wyższego stopnia na bieżąco.
- Wydawanie zaświadczeń potwierdzających, że lokal, mieszkalny lub inny lokal, jest samodzielny.
- Opiniowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy z terenu powiatu starogardzkiego.
- Wydawanie zaświadczeń potwierdzających powierzchnię użytkową, w tym łączną powierzchnię pokoi i kuchni, oraz wyposażenie techniczne domu, dla potrzeb osób ubiegających się o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
- Nadzorowanie funkcjonowania Powiatowej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
- Wydawanie decyzji w odniesieniu do dróg powiatowych i gminnych o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek właściwego zarządcy drogi zgodnie z ustawą o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
- Udzielanie bądź odmawianie zgody na odstępstwo od warunków usytuowania budynków i budowli oraz wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie obszaru kolejowego.